dissabte, de juny 17, 2006

Després d'una setmana aclaparadora, havia de finalitzar-la d'alguna manera i, al mateix temps, encetar l'estiu així com toca: pa amb tomàtiga i carn torrada, olivetes, gelat i un bon grapat de rialles i converses. Que aquests dies, tot i que segons el nostre calendari encara sigui primavera, em semblava que el món ja havia entrat en la nova estació i que jo, encara restava ancorada, entre pensaments, apunts i nits sense dormir, en una letàrgia que m'allunyava de l'olor de camp acabat de segar, de l'embat que enfila els horabaixes.
I avui me'n vaig a la Medina, que la feina encara no ha acabat, però aquesta ara em convida a quelcom diferent: aquests dies em perdré pels antics racons d'una ciutat soterrada, en carrers estrets i ombrívols resseguint les petjades de carruatges fugitius, de persecucions i de passions oblidades. Entre tàpies, patis senyorials i roba estesa, potser parant bé l'orella l'oratge confongui el clam sarraí amb la tonada de la madona, que avui, fa bugada.

4 Comments:

Anonymous Anònim said...

M'hi hauria jugat un dit, que l'illa era aquesta. I la ciutat, aquella que quan arribes en vaixell, un dematí de juny, la veus, entre el vermell del cel i el cristall de la mar. I com una vella dama senyorial, l'alça, la Seu, enmig del que has estat i del que vols ser. Perquè tornes amb la maleta plena de somnis i vents de llibertat que saps que tan sols esdevindran pols si no serveixen per dur niguls de tempesta en aquesta maleïda calma. Maleïda calma. Que t'enganxa i t'atrapa, i t'encanta i t'adorm als seus braços com si fossis als braços d'una mare.

Doncs feien una obra sobre poemes de na Maria-Mercè Marçal, que si més no, era interessant anar a veure. No ho sabies, dunna? Bé, segur que l'enganxes encara.

Passa pel carrer del sol, i pel carrer del vent, pel Temple i pel pes de la palla, pel claustre de Sant Francesc i per Santa Clara. I mentrestant, sona una cançó que parla d'una Medina que és la ciutat dels moixos i que diu així: "a la ciutat dels moixos un anell de fum em ferma, em fa pres del sentiment amb una cadena blanca. Som el jardí salvatge que ha crescut al teu terrat. Som una ombra, penombra que la pluja ha gastat. A la ciutat dels moixos
cada dia la conquesten; Si som pobre, on vols que vagi,si he nascut en aquesta illa. Si som pobre, on vols que vagi, si aquesta és sa meva vida. Som el fanal que vacil·la, que canta de pensament. Som la bruixa que es pentina i vetlla el carrer del Vent."

17 de juny, 2006 15:37  
Blogger bellosoli said...

l'estiu arriba quan hom s'hi sent. La calor, traïdora, sempre arriba abans. És un pal tenir examens i saber que els demés ja gaudeixen de la platgeta... és el gran avantatge d'haver acabat! Gaudeix de l'estiu!

18 de juny, 2006 00:03  
Blogger Dunna said...

Vaja ombreta,..no m'havia assabentat que fessin aquesta obra, miraré si encara la trob..
I per cert, de qui és aquesta cançó? no l'havia sentida mai...

Sí, sí bellosoli, això intentaré!

20 de juny, 2006 11:27  
Anonymous Anònim said...

Nou Romancer. L'obra: Dona-drac (em sembla).

20 de juny, 2006 17:36  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home